Publications

Journal Article (5)

2006
Journal Article
Hellwig, M. (2006). Staatsversagen: Zur Erosion der öffentlichen Investitionen. Magazin der Heinrich-B, 2006/02, 12–13
Journal Article
Hellwig, M. (2006). Strompreise und CO2-Zertifikate: Wir brauchen einen "more economic approach"! Wirtschaft und Wettbewerb, 11/2006, 1095–1095
Journal Article
Hellwig, M. (2006). Wie bringt man einen Verlustmacher an die Börse? Orientierungen zur Wirtschafts- und Gesellschaftspolitik, 109, 4–8
Journal Article
Hellwig, M. (2006). Wie bringt man einen Verlustmacher an die Börse? Kritische Bemerkungen zum Börsengang der Deutsche Bahn AG. Wirtschaftsdienst, 86, 504–509
Journal Article
Hellwig, M., Gual, J., Perrot, A., Rey, P., Schmidt, K., Stenbacka, R., & Policy, E. A. G. on C. (2006). An Economic Approach to Article 82. Competition Policy International, 2, 111–154

Book Chapter (1)

2006
Book Chapter
Hellwig, M., Gual, J., Perrot, A., Rey, P., Schmidt, K., & Stenbacka, R. (2006). An Economic Approach to Article 82 (Translation to Spanish). In L. S. Martínez & J. A. Petitbo (Eds.), El Abuso dela Posici, 99–154. Madrid: Fundación Rafael del Pino

Working Paper (5)

2006
Working Paper
Hellwig, M. (2006). Effizienz oder Wettbewerbsfreiheit? Zur normativen Grundlegung der Wettbewerbspolitik. Bonn: Max Planck Institute for Research on Collective Goods
Working Paper
Hellwig, M. (2006). Incentive Problems with Unidimensional Hidden Characteristics: A Uni…fied Approach. Bonn: Max Planck Institute for Research on Collective Goods
Working Paper
Hellwig, M. (2006). Private Damage Claims and the Passing-On Defense in Horizontal Price-Fixing Cases: An Economist's Perspective. Bonn: Max Planck Institute for Research on Collective Goods
Working Paper
Hellwig, M. (2006). The Provision and Pricing of Excludable Public Goods: Ramsey-Boiteux Pricing versus Bundling. Bonn: Max Planck Institute for Research on Collective Goods
Working Paper
Hellwig, M. (2006). Zur Kategorie der Kausalität in den Wirtschaftswissenschaften. Bonn: Max Planck Institute for Research on Collective Goods

Newspaper Article (1)

2006
Newspaper Article
Hellwig, M. (2006). Der grosse Knackpunkt in Deutschland ist die "Letzte Meile". Neue Zürcher Zeitung, p. 33
Go to Editor View